۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

ترفندها و نکات جالب کامپيوتری

جابجا نمودن پوشه‌ی My Document

نگهداری پوشه‌ی My Document در یك پارتیشن جداگانه ( پارتيشني غير از پارتيشني كه ويندوز در آن نصب است ) شما را از دردسر فرمت‌بندی دوباره و يا احيانا از دست‌دادن اطلاعات موجود در آن نجات خواهد داد. برای این كار بر روی My Document راست كلیك كنيد و گزینه Properties را انتخاب كنيد. حال ...Move را زده و پارتیشن دلخواه را انتخاب كنيد و با كلیك بر روی Make New Folder پوشه‌ای با نام دلخواه بسازيد و ok كنید. كار تمام است!


- اعمال تغییرات برای جستجوی سریعتر

اگر شما هم به شكل سرراست و ساده‌ي پنجره‌ي جستجو در Win 2000 و نسخه‌هاي قديمي‌تر عادت داريد و نمي‌خواهيد با ديدن انيميشن‌هاي WinXP وقت خود را تلف كنید، بنابراین در پنجره‌ي Search ، گزينه‌ي Change preferences و سپس گزينه‌ي Without an animated screen character را انتخاب كنيد. حال دوباره به Change Preferences برويد، سپس Change files and folders search behavior و سپس Advanced و در پايان Ok را كليك كنيد. حال جستجو براي فايل‌ها خيلي راحت، سرراست و سريع خواهد بود.


- اصلاح منوي Send To

وقتي شما روي يك فايل كليك راست كرده و از منوي Send To استفاده مي كنيد، گزينه هاي مختلفي از جمله My Documents ، Desktop ، A: drive و ... پيش روي شما قرار مي‌گيرد. اما شما مي‌توانيد محل مورد نظر خودتان را هم به اين منو اضافه كنيد‌.


در ويندوز 2000 و XP به آدرس زير:


C:\Documents and setting\usernames\Send to


و در ويندوز 98 و Me به آدرس زير برويد:


C:\Windows\Send to


( اگر شاخه مورد نظر را نيافتيد، My Computer را باز كنيد حال از منوي Tools گزينه Folder Option و برگه View را انتخاب كرده و Show hidden files and folders را تيك بزنيد‌. ) حال به پوشه يا شاخه‌اي برويد كه مي‌خواهيد آن را در منوي Send To قرار دهيد. آنرا كپي و در پوشه SendTo راست كليك كرده و گزينه Pate Shortcut را انتخاب كنيد. حال مي‌توانيد نام آن را به دلخواه خودتان تغيير دهيد. هم اكنون پوشه‌ي مورد نظر شما نيز به اين منو اضافه شده است


برگرداندن آیكن Show Desktop


اگر آیكن Show Desktop ( پایین، سمت چپ، كنار منوی Start ) به صورت خیلی اتفاقی حذف شود، چه میكنید؟!این آیكن یك میانبر معمولی نیست و برگرداندن آن هم مثل بقیه نیست. در بقیه‌ی موارد از Copy و Paste Shorcut در Quick Launch استفاده می‌كنید، امّــا در اینجا Notepad را باز كرده و این چند خط را وارد كنید:



[Shell]


Command=2


IconFile=explorer.exe,3


[Taskbar]


Command=ToggleDesktop


این فایل را با نام Show Desktop.scf در پوشه‌ی زیر ذخیره كنید:



C:\ Document and Settings \ Username \ Application Data \ Microsoft \ Internet Explorer \ Quick Launch


كار تمام است!


تغییر اندازه‌ی ستون‌ها


در جایی دلخواه در سمت راست Win Explorer كلیك كنید. ( توجه :View به صورت Details باشد. ) حالا Ctrl به اضافه‌ی Numpadplus ( كلید جمع در سمت راست صفحه كلید ) را بگیرید. ستون‌ها به اندازه‌ای تغییر می كنند كه تمام محتویات آنها نمایش داده شود. این كار وقتی مفید است كه شما ستون‌هایی داشته باشید كه خالی باشند، چون این كار اندازه‌ی آنها را صفر می‌كند.


بازیابی نوار وضعیت ( Status Bar )


وقتی Win Explorer را باز می‌كنید امكان دارد نوار وضعیت نمایش داده نشود، حتی اگر شما در منوی View آن را تیك زده باشید. برای اینكه ویندوز تنظیمات را به خاطر داشته باشد، ابتدا تمام پنجره‌های باز را ببندید و سپس یك پنجره‌ی جدید باز كنید، اندازه‌ی دلخواه‌تان را تنظیم كنید و گزینه‌ی Status Bar را از منوی View تیك بزنید. حالا برای خروج كلید Shift را پایین نگه داشته و آیكن × در گوشه‌ی بالای سمت راست را بزنید. می‌توانید در IE هم از این عمل استفاده كنید.


تعیین پوشه‌ی ابتدایی در Win Explorer


در ویندوز XP به طور پیش فرض هنگام باز شدن Win Explorer به پوشه‌ی Mydocument می‌رویم. برای اینكه این محل را تغییر دهید، می‌بایست Shortcut آن را اصلاح كنید. روی Shortcut راست كلیك كرده و Properties را انتخاب كنید. روی كادر Target كلیك كرده و Right Arrow را بزنید. حالا متن " /e,c:\" را به شكل ( space,slash,e,comma,c,colon ) به انتها‌ی آن اضافه كنید. به جای C می‌توانید محل مورد نظرتان را قرار دهید.






Link.ir
Persian Websites Directory

هیچ نظری موجود نیست: